torsdag 16 januari 2014

Överkvalificerad

Åh, vad jag avskyr ordet ÖVERKVALIFICERAD! Jag undrar vem som bestämmer att man är överkvalificerad? Ok, om jag väljer att inte söka ett jobb för att jag själv tycker att jag är överkvalificerad, det är väl en sak - men att någon annan skall bestämma att jag är överkvalificerad!? Det är ju fan absurt!

Jag fick såklart inte jobbet jag sökte för ett tag sedan. Det jobb jag verkligen ville ha - framförallt för att det ligger nära stugan och ett skidspår. Och mina älskade fjäll. Jobbet är enkelt men jag vill ha det enkelt - jag klarar bara enkelt just nu! Träffade ägaren till stället i helgen. Vi har rört oss i samma kretsar länge men aldrig träffats.. och så hamnade vi mitt emot varandra med bordsplacering på festen vi båda var på. Hur sannolikt är det egentligen? Hon bad om ursäkt att hon inte mejlat mig but hello.. ena tjänsten startade 3 januari.. jag är inte dum och blev alldeles röd i ansiktet när hon sa att hon trodde det var ett skämt, "du är ju alldeles för överkvalificerad" och "hur är det möjligt att du vill jobba hos oss; den lilla verksamheten på den lilla orten". Återigen sa hon ordet överkvalificerad och jag ville bara kräkas.

I den branschen är jag definitivt inte överkvalificerad. Jag har aldrig jobbat i turistbranschen förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sjukt glad om ni vill kommentera! Jag gillar diskussion.