torsdag 30 januari 2014

All set?

  1. skriva packningslista (kan ta med mig färre antal kläder denna gång)
  2. tvätta det som inte är tvättat
  3. kolla vilka böcker jag skall ha med och ev. komplettera
  4. vara säker på att all medicin är uttagen och komplett
  5. författa tre brev till viktiga ställen  ok, hann bara med ett.. resten i sthlm
  6. mejla en viktig person
  7. ringa ett ännu viktigare samtal
  8. klippa klorna på hundarna
  9. färga håret
  10. fixa naglarna (eh, väldigt långa nu)
  11. träna, träna, träna så jag bygger upp för att inte rasa ihop
  12. besöka vänner jag inte träffat på ett tag mm.. trist.. får jag räkna med dem i sthlm?
  13. ta bort mobilsvar har ju några dagar kvar i Sverige
  14. ladda systemkameran
  15. pussa asmycket på min kille! vi har ju några dagar kvar..
Som ni ser så har jag inte skrivit packningslista än. Tror jag har rätt god koll på vad jag skall ha med mig I've done it before men det är alltid bra att kolla en extra gång. Jag brukar tänka mig själv framifrån och gå nerifrån och upp - vad behöver jag ha med mig? Och så kollar jag i händerna; vad brukar jag ha där? Mobil, bok, läppglans, våtservetter, solglasögon, plånbok, penna, skrivbok - allt detta skall i det extra lilla handbagaget (jag reser bara med handbagage samt en extra liten väska). Sedan behöver jag all medicin lättillgängligt ifall ryggsäcken blir mystiskt stulen i taxin eller nåt samt min fina indiska sjal ifall det blir kallt.

Om jag är nervös? Lite. Pirrig mest. Jag behöver verkligen det här; för min bristande självkänsla, min bristande förmåga att ta det lugnt, för att skapa ett behov och kunskap av yoga & meditation; att hitta mig själv och våga vara själv men inte ensam.

1 kommentar:

Sjukt glad om ni vill kommentera! Jag gillar diskussion.