onsdag 22 januari 2014

Life change

Idag påbörjar jag en reningsprocess. Dricker en sörja som ser ut som bajsvatten och detta skall jag göra varje morgon i en vecka. Innehållet är en salig blandning av renande kryddor och frön, som skall driva ut de elaka bakterierna - eller parasiterna, som gurun tror det är. Min kille sympatiserar med mig och dricker han också. Det är skönt att han gör det, annars vet jag inte om jag hade orkat (det är hans intresse att blanda, krydda och experimentera - jag gillar enkelt, snabbt och tämligen smaklöst).


Igår råkade det slinka ner en hamburgare till lunch, semla & kaffe till fika och på kvällen bakade jag! Inte ett enda rätt alltså, haha, men jag vet att det är jag - bara jag - som kan se till mitt eget mående och sträva efter att bli frisk. Jag är medveten att "snedsteg" gör min mage än värre just nu, men jag gillar att ta snedsteg! Det har dock min kille svårt att förstå så vi har ganska många diskussioner om det..

Det är inte det att jag inte vet, det är bara det att jag inte vill alla gånger. Har börjat läsa om ayurveda inspirerad av Indien såklart och har fått svar på en del funderingar gällande mig och min killes olikheter. Det har även öppnat hans ögon och hans envisa och envetna vilja att hjälpa mig har fått sig en liten törn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sjukt glad om ni vill kommentera! Jag gillar diskussion.