tisdag 28 januari 2014

God matsmältning?

Det finns ett enkelt sätt att kolla om du har god matsmältning.

Ät en tesked linfrö (tänk på att blöta dem innan så du äter dem mjuka) utan att tugga. Gör detta vid lunchtid och i morgonbajset dagen efter skall du se linfröna. Gör du det så har du god matsmältning men om det tar 1-3 dagar extra så kan det vara så att du har problem.

Vid två tillfällen har ju druckit en häxbrygd en vecka, innehållande bl a linfrö hade jag linfrön redan i kvällsbajset, men då var ju inte magen frisk. Nu äter jag probiotika och inser att alla bakterier, båda onda och goda, är borta sedan de kraftiga antibiotikakurerna jag fick - både intravenöst och i tablettform - i Indien. Jag är redan bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sjukt glad om ni vill kommentera! Jag gillar diskussion.