onsdag 27 november 2013

Period tracker

En av de bästa app:arna jag har är Period tracker. Där lägger man in när man har mens och sedermera, när den sett ett mönster, räknar den ut när du skall ha - eller hade - ägglossning. Detta medför att den även signalerar när du är som mest fertil.

Jag använder den inte i "skaffa-barn-syfte", även om jag kan se en stor nytta i det, utan som ett sätt att hålla koll. Barnmorskan var ruggigt imponerad när jag kunde svara exakt när jag hade min senaste mens, hur jag reagerade på mini-piller och när jag började äta min medicin. Man kan även lägga in symtom, humör och anteckningar, likväl ett hjärta som betyder att man haft sex.

Denna app har hjälpt mig att se ett mönster i hur hormoner påverkar mig och efter att igår kollat tillbaka några månader, kan jag konstatera att jag inte haft några mellanblödningar eller hemsk mensvärk sedan jag slutade med mini-piller. Men det har inte blivit så mycket ligga heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sjukt glad om ni vill kommentera! Jag gillar diskussion.