torsdag 28 november 2013

En sak i taget

Ibland har jag svårt att hålla mig för skratt. En del i mitt "nya" liv är att göra en sak i taget. Gärna upprepa för mig själv vad jag gör, ex. "Nu betalar jag räkningar". Sms:ade till min syster att jag inte kunde ringa för att jag skulle baka till jobbet och tränar på att göra en sak i taget.
 
Strax efteråt sitter jag framför datorn för att betala räkningar. Samtidigt spårar jag visumansökan och medan det laddar upp så loggar jag in på försäkringskassan.se. När jag väl sitter på min dator med bank-id så passar jag på att gå in på apoteket.se och samtidigt mejla till min läkare. On top of that så sitter jag och gungar till tonerna av Taylor Swift och pratar med min kärlek i telefon.
 
Jag önskar att jag skojade eller i alla fall överdrev, tyvärr gör jag inte det. Jag har fortfarande en del att lära i att göra en sak i taget. Nu upprepar jag i alla fall för mig själv att "nu bloggar jag". Alltid nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sjukt glad om ni vill kommentera! Jag gillar diskussion.