onsdag 4 september 2013

Älska sin kropp

Tydligen har jag en kropp många avundas. Ja, det är det fysiska. Innehållet är billigt. Nåja, det var inte den inre kroppen jag skulle skriva om.

Omtag.

Tydligen ser andra någonting som jag inte ser. Ok, jag kan hålla med om att jag är mer vältränad än genomsnittet på en normal arbetsplats - men jag har jävligt svårt att se att min kropp är någonting att avundas! Jag har i dagsläget besökt gymmet en handfull gånger I ÅR och jag jämför med den form jag hade förra sommaren. Kanske orättvist med tanke på vissa omständigheter som tillstött, men ändå.

Jag skall ge min kropp några veckor på sig att komma tillbaka. Sedan kanske jag pensionerar den. Eller blir med barn.

2 kommentarer:

  1. Det är svårt det där. Får höra av killar att jag har snygg kropp, men jag har så svårt att själv se det och att acceptera den.

    Det är sjukt hur mycket jag känner igen mig i det du skriver, kanske därför jag alltid gillat dig så mycket och känt att vi har något speciellt.

    <3

    SvaraRadera
  2. Ja.. egentligen skall det väl inte spela någon roll vad andra tycker - bara man tycker om sig själv. Men.. det vet man ju hur det är med det.. ;) <3

    SvaraRadera

Sjukt glad om ni vill kommentera! Jag gillar diskussion.