fredag 14 mars 2014

I will survive

- i alla fall är jag närmare den sanningen än någonsin. Resan till Indien och vistelsen där stärkte mig. Den stärkte min självkänsla och det var skönt att vara tvungen att göra allting själv för mig själv. Jag har aldrig haft direkt svårt, eller varit för feg, för att göra saker för andra. Men nu.. wow.. jag satte större värde på mig själv och gick emot min ofta starka lust att vända på klacken och fly. Eller gräva ner mig under täcket och vänta tills allt gått över. Detta beteende har jag allt för länge identifierat mig med och när jag läser arbeten, rapporter, blogginlägg och mejl från 2012 och tidigare.. så kan jag inte förstå att det är jag. Men nu.. jag hoppas jag from now kan hålla en tämligen rak linje från detta och bara klättra i min egen fulländelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sjukt glad om ni vill kommentera! Jag gillar diskussion.