torsdag 20 mars 2014

Hotellfrukost

När jag "var mitt uppe i karriären" fy fan så hade jag i snitt sex hotellnätter (ofta fler) per månad. Det blev alltså en del hotellfrukostar. Efter ett tag började hotellfrukostarna smaka dåligt; det fanns liksom ingen lust längre att frottera sig i nybakt bröd, leverpastej, prinskorv, äggröra, frukt, juice och bullar. Jag började bli en sån som bara åt naturell yoghurt, bär och nötter - sådant jag inte tyckte man skulle äta annat än hemma för bor man på hotell skall man ju "passa på"..

I morse träffade jag några arbetskamrater eller före detta, som min mamma vill att jag skall kalla dem och vi käkade lyxig och supergod frukost på det nya hotellet i stan. Nybakt bröd, leverpastej, prinskorv, äggröra, frukt, juice och croissanter. Även fyra pannkakor med bär, grädde och kaffe slank ner.

Idag uppskattade jag det. All of it. Och yoghurten hoppade jag över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sjukt glad om ni vill kommentera! Jag gillar diskussion.